Kezeljük a csuklóízület fájdalmát

kezeljük a csuklóízület fájdalmát
Gyógytorna golfkönyök kezelésére Az egyik leggyakoribb kezelési mód a gyógytorna. Mivel a legtöbb esetben valamilyen helytelen mozgási minta következtében alakul ki a betegség, ezért a szakértő gyógytornász mellett van a legjobb lehetőség az ilyen helytelen minták korrigálására.

Ha emellett végtagjaink a szokásosnál gyorsabban elfáradnak, esetleg zsibbadni kezdenek az ujjaink, akkor valószínűleg ínhüvelygyulladás áll a háttérben. Eláruljuk, hogyan előzhetjük meg és hogyan kezelhetjük a problémát! Végtagjaink mozgatását az inak és izmok segítségével végezzük.

kezeljük a csuklóízület fájdalmát

Így nem csoda, hogy az ínhüvelgyulladás  leginkább ezeket a területeket érinti. Az inak monoton, sokszor ismétlődő terhelése, vagy az állandó feszítés miatt az ínhüvely begyulladhat, a gyulladás pedig akár krónikussá is válhat. Az egyirányú terhelés hatására túltermelődhet az ízületi folyadék, feszülő, szúró érzést okozva, valamint megvastagodhat az ínhüvely fala, ami gátolja a végtag mozgatását.

  • Golfkönyök 5 oka, 4 tünete, 12 kezelési módja [teljes útmutató] - 27 Sellő
  • Csukló fájdalom kezelése
  • A főként 40 év feletti nőket érintő betegség életminőséget rontó következményeiről és a kezelés kiemelt jelentőségéről dr.
  • Hogyan lehet kezelni az ízületi szklerózist
  • Jintropin ízületi kezelés

Intő jel lehet, ha az adott végtag hamar elfárad, majd eleinte múló fájdalom jelentkezik. Előfordulhat görcsös feszülés, zsibbadás is, attól függően, pontosan milyen területeket érint a gyulladás. A legtöbben hajlamosak vagyunk elodázni a kezelését, amíg nem állandósul a fájdalom, ezzel azonban a hosszabbítjuk a teljes gyógyuláshoz vezető időt, ami még alap esetben is több hetet tesz ki.

Hogyan előzzük meg a bajt? Figyeljünk oda testünkre!

A csuklóízület betegségei

Végtagjaink fáradtsággal jelzik a bajt. Hallgassunk az intő jelekre, és zsibbadás, fájdalom vagy fáradtság esetén csökkentsük a terhelést, pihentessük a fáradt, fájó végtagokat! Mozgassuk át magunkat!

kezeljük a csuklóízület fájdalmát

Ízületeink, izmaink átmozgatására nem csak edzés előtt van szükségünk. Egy-két nyújtógyakorlattal, rövid tornával pár perc alatt alaposan átmozgathatjuk elgémberedett tagjainkat — akár az irodai asztal mellett is.

Támasszuk meg a csuklónkat!

kezeljük a csuklóízület fájdalmát

Munkavégzés során használjunk segédeszközöket — csuklótámaszt, csuklóemelőt —, hogy ne terheljük a végtagjainkat feleslegesen. Tartsunk szünetet! Ha monoton munkát végzünk, figyeljünk oda rá, hogy rendszeres időközönként tartsunk szünetet!

Csuklófájdalom kezelése megelőzéssel, pihentetéssel

Kerüljük az egyoldalú terhelést! Ha sportolunk, kerüljük az izmokat egyhangúan terhelő mozdulatokat.

  • A kéz- és csuklóízületi gyulladás - leírása, kezelése
  • A csuklóízület betegségei
  • Keresés Tudjon meg többet a csuklófájdalomról A csukló egy olyan összetett és hajlékony ízület, amelyet mindig használunk, ezért hajlamos a fájdalmas problémákra.
  • Artrózisos kezelés nitoban
  • Hirtelen fájdalom a kéz ízületeiben

Ízületeink védelme érdekében pedig válasszunk megfelelő talpú, kényelmes lábbelit, csuklóvédőt, és szükség esetén használjuk rugalmas szorítókötést! Hogyan kezelhető az ínhüvelygyulladás? Gyulladásos megbetegedések esetén fontos, hogy türelmesek legyünk önmagunkkal, kezeljük a csuklóízület fájdalmát a gyógyulás érdekében pihentessük a végtagjainkat.

kezeljük a csuklóízület fájdalmát

Csökkentsük a terhelést, és orvosi tanácsra használjunk gyulladáscsökkentő krémeket, tapaszokat. Rögzítsük rugalmas pólyával vagy merev rögzítővel az adott testrészt. Ha a megkezdett kezelés hatására sem múlik a fájdalom, mindenképp keressük fel újra az orvosunkat.

Fontos információk